به گفته ek22.blogs.rice.edu معتبرترین دانشگاه در دنیا، برای کسب رتبه ­های برتر در موتور جستجو گوگل، شما ناگزیر به بهینه ­سازی وب سایتتان هستید. سئو اصولی و مناسب یک وب سایت باعث شناخته شدن برندینگ و جذب مشتریان می­شود. اما موضوعی که برای اکثر صاحبان کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ تعرفه خدمات سئو است.

برای سئو سایت، شما می­توانید اقدام به یادگیری آن نمایید که برای این منظور پکیج آموزش سئو سایت رایگان سئو شو را به شما پیشنهاد می­دهیم. علاوه بر آن، به کمک شرکت­های فعال در زمینه سئو، می­توانید در بین 10 سایت برتر صفحه نخست گوگل قرار بگیرید.

در این بین هر شرکتی با توجه به استراتژی سازمانی که دارد، اقدام به تعیین تعرفه سئو و بستن قرارداد می­کند. اما به طور کلی قراردادهای سئو بر اساس 5 روش تنظیم می­شود.

1.تعرفه سئو بر اساس جایگاه کلمات کلیدی

بعضی از افراد بر اساس جایگاه کلمات کلیدی وب سایتتان و رتبه­ای که در قرارداد ذکر می­شود؛ اقدام به تعیین قیمت و تعرفه خدمات سئو می­کنند.

در این شیوه از قراردادها، حالت­های مختلفی وجود دارد. در بعضی از پروژه­ها بر اساس لینک یک، در صفحه اول گوگل قرارداد تنظیم می­­شود. گاهی برای 3 رتبه اول و در بعضی از مواقع برای 10 رتبه اول صفحه نخست گوگل تعرفه لازم به شما اعلام می­شود.

برای تعیین این موضوع باید شرکت سئوکار اقدام به تحلیل رقبا و نحوه عملکرد آنها در شیوه تولید محتوا، لینک دهی و … کند. حتی میزان سختی و آسانی کلمات کلیدی نیز در تعیین قیمت پروژه سئو تاثیر دارد.

2. تعرفه سئو بر اساس اقدامات انجام شده بر روی سایت

شیوه دومی که برای قیمت و تعرفه سئو انجام می­شود؛ خدمات و کارهایی است که برای بهبود و بهینه­سازی سایت توسط تیم سئو صورت می­گیرد.

زمانی که سایتتان را به افراد متخصص در این حوزه می­سپارید؛ آنها ابتدا از نظر فنی و تکنیکال وب سایت را مورد بررسی قرار می­دهند. سپس به بخش سئو داخلی می­پردازند و مشکلات آن را رفع کرده و با توجه به استراتژی تعیین شده، کار تولید محتوا وب سایت را آغاز می­کنند. در نهایت نیز بخش سئو خارجی سایت مورد بررسی قرار می­گیرد.

بخش سئو خارجی قسمت مهم و پرخطر سئو است. زیرا همانگونه که می­تواند موجب رشد وب سایت و کسب رتبه­های برتر گوگل شود؛ قادر خواهد بود سایت شما را به طور کامل از نتایج گوگل حذف نماید. از همین رو پیشنهاد می­کنیم شرکتی را برای سئو سایت خود برگزینید که از تخصص و مهارت کافی در این حوزه برخوردار باشد تا مشکلی برای سایتتان رخ ندهد.

البته دقت کنید که در این شیوه از تعیین تعرفه خدمات سئو، تعهدی برای کسب جایگاه در گوگل داده نخواهد شد و صرفا خدماتی که در قرارداد ذکر شود؛ بر روی وب سایت شما از سوی شرکت سئو پیاده­سازی می­شود. البته بر اساس تجربه چندین ساله خود در این حوزه این مژده را می­دهیم که اگر شرکتی کاربلد و معتبر را انتخاب نمایید؛ قطعا با پیاده­سازی اصولی قوانین سئو، رتبه­ قابل قبولی را در صفحه نخست گوگل کسب خواهید کرد.

3. تعیین تعرفه سئو به صورت ساعتی

یکی دیگر از شیوه­­های تعیین تعرفه سئو، به صورت ساعتی است. البته این روش معمولا در بین فریلنسرها متداول می­باشد. به این معنا که بر اساس میزان ساعتی که سئوکار بر روی سایت شما فعالیت کند؛ دستمزد دریافت می­کند. اما نکته مهم در این نوع از قراردادها اعتماد طرفین است تا اتلاف وقتی در این بین صورت نگیرد.

4. تعیین قیمت پروژه سئو بر اساس ترافیک سایت

از دیگر روش­های رایج در تعرفه خدمات سئو، افزایش ترافیک سایت است. یعنی در قرارداد فقط میزان افزایش ترافیک قید می­شود. به عنوان مثال، از سایت شما به صورت روزانه 2 هزار نفر بازدید می­کنند. طی قراردادی با شرکت سئو مورد نظرتان، باید ترافیک روزانه را به 20هزار نفر در روز طی مدت مشخصی افرایش دهند.

در این شیوه نیز تضمینی برای کسب جایگاه در صفحه نخست گوگل داده نمی­شود اما معمولا زمانی که شما در صفحه اول گوگل باشید؛ میزان ترافیک و نرخ کلیک وب سایتتان افزایش می­باید.

5. تعیین قیمت سئو به روش شراکتی

این روش معمولا برای کسانی است که در حوزه سئو رزومه ندارند. به این صورت که فرد سئوکار جزء تیم کاری صاحب وب سایت می­شود و تمام کارهای لازم را برای کسب رتبه سایت انجام می­دهد. زمانی که وب سایت شما توانست مشتری جذب کند و فروش داشته باشد؛ سئو کار در میزان فروش شما شریک شده و درصدی از فروش را دریافت می­کند. البته دقت کنید که فردی را برای این کار استخدام کنید که از دانش کافی درباره سئو و روش­های ان برخوردار باشد تا باعث افت رتبه سایتتان نشود.

تعرفه خدمات سئو بر اساس موارد گوناگونی تعیین می­شود. اما به طور کلی، هنگام تعیین قیمت و قرارداد بستن پروژه­ها، یکی از 5 روش گفته شده در این مقاله مورد استفاده قرار می­گیرد. سایت seosho.com به عنوان شرکتی فعال در زمینه آموزش سئو و خدمات سئو به صاحبان کسب و کارها پیشنهاد می­کند در هنگام بستن قرارداد از شیوه دوم استفاده کنند تا علاوه بر رفع ایرادات سایت، رتبه قابل قبولی نیز کسب نمایند.