یکی از محبوب ترین ها که در صنعت دکوراسیون کاربرد دارد چاپ روی شیشه می باشد. به طور کلی یکی از انواع چاپ دیجیتال است که بخش مهمی از صنعت چاپ به شمار می‌رود. همچنین از آن برای جذابیت ظاهری و یا امور تبلیغاتی بیشتر استفاده می‌شود. میزان کیفیت و ماندگاری طرح چاپی روی شیشه ها نیز به دستگاه‌های چاپگر و جوهری که استفاده می‌کنند، بستگی دارد. معمولا محصولات چاپی حدود ۱۰ سال ماندگاری دارند.

اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه قیمت چاپ روی شیشه و آینه، دستگاه های چاپ روی شیشه ، مراحل مختلف چاپ و … هستید، پیشنهاد می کنیم که این محتوا را تا انتها مطالعه نمائید.

چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) روی چه اجسامی قابل انجام است ؟

شاید در ابتدا باور این موضوع برای مردم و حتی مجریان تبلیغاتی سخت بود که تکنولوژی چاپ مستقیم این امکان را فراهم کرده باشد تا تقریبا روی تمام اجسام سخت قابلیت چاپ وجود داشته باشد و فرآیند هایی نظیر:

  • چاپ شیشه و چاپ سنگ
  • چاپ کاشی و سرامیک
  • چاپ چوب و ام دی اف
  • چاپ گالوانیزه و استیل
  • چاپ پلی کربنات
  • چاپ پلاستیک و چاپ فوم برد
  • چاپ پلکسی گلاس و طلق و

را بتوان با کیفیت ترین شکل انجام داد. به مرور دستگاه های فلت بد خود را به اثبات رساندند و توانستند جایگاه محکمی برای خود پیدا کنند .

<< برای دیدن خلاقبت در طرح های استیکر و چگونگی چاپ روی آن کلیک کنید. >>

نکات مربوط به چاپ روی شیشه :

همان طور که اشاره شد. شیشه یکی از متریال های مورد استفاده در تکنولوژی چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) می باشد.

شیشه بخاطر خصوصیات فیزیکی و نمای زیبا و عایق خود در صنعت بسیار پر کاربرد بوده و طرفداران بی شماری دارد. با چاشنی تکتولوژی چاپ مستقیم می توان باعث اجرای متفاوت تر و بسیار شکیلتر سازه ها و دکوراسیون های داخلی شد و نمای آنها را بسیار حرفه ای تر به نمایش گذاشت. و از شیشه های چاپدار برای بهبود شرایط دکوراسیون خود بهره برد.

محدودیت های سایز شیشه در چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) :

دستگاه های فلت بد وارد شده به ایران در سایز های مختلفی موجود می باشد. که از سایز ۳۰*۴۵ شروع شده. و به بزرگترین آن یعنی سایز ۲۰۰*۳۰۰ ختم می شود. طبیعتا بزرگترین سایز چاپ روی شیشه هم نمی تواند بیشتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر باشد. پس نتیجه می گیریم که تمام شیشه های کوچکتر از ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر می توانند به راحتی مورد چاپ قرار بگیرند .

محدودیت های ارتفاع ( ضخامت ) شیشه در چاپ مستقیم یووی ( فلت بد ) :

دستگاه های چاپ مستقیم معمولا تا ارتفاع ۱۳ سانتی متر قابلیت چاپ را دارند .

شیشه های موجود در بازار ایران هم البته بسته به نوع جنس و کارخانه تولید کننده آن در ضخامت های ۲ تا ۲۰ میلی متر موجود می باشد.

با توجه با حداکثر ضخامت شیشه که ۲۰ میلی متر اعلام شد پس محدودیتی در چاپ روی انواع شیشه از لحاظ ضخامت وجود ندارد. ولی در شیشه های سایز بزرگ که در ضخامت های بالا قصد چاپ دارید بایستی استقامت سینی دستگاه فلت را بررسی نمائید .

/چاپ-روی-شیشه/https://uvprint.ir